آدرس : تهران،میرداماد،پلاک 6

تلفن : 22909846-021

۷ نکته مهم برای دوام رنگ مو

دوام رنگ مو

شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشد که با وجود استفاده از بهترین رنگ موها، بعد از چند هفته، رنگ موهای شما عوض شود. تا به حال این سوال برایتان پیش آمده که چرا هر رنگ مویی که استفاده می کنید، به سرعت تغییر رنگ می دهد؟ عوامل مختلفی از حفاظت از آسیب به موها در برابر گرما تا شست وشوی بیش از حد موها با شامپوهای حاوی سولفات در این مساله موثر هستند. در این مقاله نکاتی را به شما معرفی می کنیم که تاثیر بسیار زیادی در دوام رنگ مو دارند. با انجام دادن این ۷ نکته می توانید مدت طولانی تری از رنگ موی خود لذت ببرید.

۷ نکته مهم برای دوام رنگ مو

۱- از شامپوهای بدون سولفات استفاده کنید

همه شامپوها با یک فرمول درست نمی شوند. باید هنگام خرید شامپو به جمله “بدون سولفات” روی قوطی آن دقت کنید. شامپوهایی که از ترکیبات حاوی سولفات استفاده می کنند تاثیر بسیار بدی روی رنگ موی شما می گذارند. همچنین برای اینکه موهای شما وز نشوند هم باید توجه ویژه ای به این نکته داشته باشید.

شامپوهای فاقد سولفات به حفظ دوام رنگ مو، محافظت و تقویت از موهای شما کمک می کنند. شامپوهایی با ترکیبات مخصوص موهای رنگ شده و فاقد سولفات، بهترین انتخاب برای شما هستند. در واقع این شامپوها به دوام رنگ موی شما کمک می کنند.

۲- از سر دوش فیلتر دار در حمام استفاده کنید

شستشوی صحیح مو برای آرایش عروسی

یکی دیگر از دلایلی که ممکن است رنگ مویتان سریع تر از آنچه انتظار داشته اید کدر شود، آب مورد استفاده در حمام شماست. اگر از سردوش فیلتر دار در حمام استفاده نکنید، مواد معدنی آب هم وارد موهایتان می شود. این روند به مرور زمان باعث کدر شدن رنگ موی شما خواهد شد.

در روزهایی که نمی خواهید موهای خود را بشویید، حتما از کلاه حمام استفاده کنید. این کار باعث می شود موهای شما بی جهت خیس نشوند و مواد معدنی کمتری به موهای شما برسند. بنابراین در اولین فرصت یک سردوش فیلتر دار برای حمام خود تهیه کنید. این کار موجب محافظت از موهای شما در برابر مواد معدنی و سخت موجود در آب می شود.

۳- با آرایشگر خود صادق باشید

آرایشگر شما با نگاه کردن به رشته های مویتان متوجه می شود که قبلا روی موهایتان از رنگ های تیره استفاده کرده اید یا نه. با این حال او نمی تواند تشخیص دهد که چند بار با رنگ های تیره و مخصوصا رنگ مشکی، موهایتان را رنگ کردید. اگر این پرسش را با صداقت جواب ندهید، او نمی تواند فرمول رنگ موی مناسب برای به رسیدن به رنگ دلخواهتان را پیدا کند. پس اگر نتیجه مطابق میلتان نبود، تعجب نکنید.

برای از بین بردن رنگ موهای قدیمی ممکن است به دکوپاژ نیاز داشته باشید. با انجام ندادن دکوپاژ برای موهای تیره و مشکی، رنگ موی شما بدون شک تحت تاثیر قرار می گیرد. پس نه تنها رنگ موهای بدون کیفیت روی رنگدانه های موها تاثیر می گذارند، بلکه انتخاب رنگ مو هم آنها تحت تاثیر قرار می دهد. در صورت گذاشتن رنگ موهای تیره در گذشته، ممکن است برای رنگ موی جدید، نیاز باشد موهای شما مقداری بیشتر روشن شوند.

۴- از اسپری های حالت دهنده فاقد الکل استفاده کنید

صداقت با آرایشگر خود برای آرایش عروسی

الکل می تواند ساختار رشته های موی شما را خشک کند. اگر همیشه از محصولات حالت دهنده حاوی الکل استفاده می کنید، ممکن است متوجه شکستگی رشته های مویتان شده باشید. همچنین الکل باعث وز شدن موها هم می شود. پس اگر به دنبال دوام رنگ مویتان هستید باید از محصولات حالت دهنده مو که حاوی الکل هستند، خودداری کنید. الکل علاوه بر اینکه خشکی و شکنندگی در مو ایجاد می کند باعث از بین رفتن سریع رنگ مو نیز می شود.

۵- از پروتئین درمانی استفاده کنید

پروتئین درمانی برای آرایش عروسیس

دقیقا مانند بدن انسان، موهای شما هم برای قوی تر شدن و خوش حالت بودن به پروتئین نیاز دارند. برای کسانی که مرتب موهای خود را رنگ می کنند، پروتئین درمانی می تواند آسیب های ناشی از مواد شیمیایی رنگ را جبران کند. هر وقت موی خود را رنگ می کنید، کوتیکول های مو باز می شوند تا رنگ را به درون خود راه دهند.

پروتئین درمانی در واقع به کوتیکول های مو فرصت دوباره برای بازسازی می دهد. همچنین می توانید از روش های دیگری مانند اولاپلکس تراپی برای ترمیم موی آسیب دیده کمک بگیرید. اولاپلکس تراپی هم به تقویت ساختار موهای شما در برابر انواع رنگ مو و دکلره کمک می کند.

۶- از موهایتان در برابر نور خورشید محافظت کنید

آرایش عروسی و نکات آن

همه ما می دانیم که در محافظت از پوست در برابر نور خورشید چه قدر اهمیت دارد. ولی بهتر است بدانید که محافظت از موها نیز در برابر اشعه خورشید بسیار مهم است. اگر از کلاه یا شال برای حفاظت از موها در روزهای آفتابی استفاده نکنید، رنگ موی شما به سرعت تغییر رنگ خواهد داد.

اشعه خورشید روی ساختار مو آسیب ایجاد می کند. اگر به مدت طولانی زیر نور خورشید قرار بگیرید حتما موهای شما واکنش نشان می دهند. ممکن است این واکنش شامل تغییر رنگ مو و یا کدر شدن آن باشد. پس به خاطر داشته باشید که در روزهای آفتابی باید بیشتر مراقب موهایتان باشید.

۷- دائما محصولات مراقبت از مویتان را تغییر ندهید

محصولات مراقبت مو برای آرایش عروسی

یک روز از یک شامپوی حجم دهنده، روز دیگر از شامپوی فر کننده و روزهای دیگر از مدل های مختلف شامپو استفاده می کنید. اگرچه امتحان کردن محصولات جدید سرگرم کننده است. اما به خاطر داشته باشید که تغییر زیاد در نوع شامپو، به رنگ موی شما آسیب می رساند.

با توجه به فرمول های متفاوت برای محصولات، باید فرمول متناسب با موی خود را پیدا کنید. از هر شامپویی روی موهای خود استفاده نکنید. با تعویض مداوم شامپو، موهای شما از مراقبت های لازم در برابر مشکلات اصلی برخوردار نمی شوند. بنابراین محصولات فرموله شده برای موهای رنگ شده را همیشه انتخاب کنید. با این کار می توانید عمر رنگ موی خود را افزایش دهید. همچنین از آرایشگرتان بخواهید تا بهترین راهکار مراقبت از موها را با توجه به رنگ مویی که انجام دادید، به شما معرفی کند.

منبع: redken

ارسال نظر

شما اجازه ثبت نام ندارید

Reset Password