آدرس : تهران،میرداماد،پلاک 6

تلفن : 22909846-021

مراقبت بعد از رنگ مو بلند و ماسک و شامپو موهای رنگ شده

مراقبت بعد از رنگ مو در سالن زیبایی دترلند

بدون شک، موها مراقبت بعد از رنگ مو، به عنوان یکی از مهمترین ویژگی‌های زیبایی ما نقش اساسی ایفا می‌کنند. موهای بلند، رنگ‌شده و لایت شده به خصوص، نمادی از زیبایی و جذابیت می‌باشند که اغلب افراد به دنبال داشته و تلاش می‌کنند تا آنها را به حالتی بهینه و درخشان حفظ کنند. به همین دلیل توجه به مراقبت بعد از رنگ مو بلند و یا کوتاه بسیار حائز اهمیت است. اما در مقابل زیبایی آنها، موهای بلند، رنگ‌شده و لایت شده نیاز به مراقبت و توجه ویژه دارند. تاثیرات آفتاب، حرارت، محصولات آرایشی و حتی فعالیت‌های روزمره می‌توانند به آرامی به سلامت و زیبایی آنها آسیب برسانند.

امروز، ما به شما می‌آموزیم که چگونه می‌توانید از موهای بلند، رنگ‌شده و لایت شده‌تان در خانه مراقبت کنید یا اگر از رنگ و لایت جدیدی برای موهایتان استفاده کردید چگونه درخشندگی و زیبایی موی خود را حفظ کنید. از نکات مهم در مورد شستشوی مو، استفاده از محصولات مراقبت از مو، حفاظت از موها در برابر آفتاب تا مراقبت‌های شبانه و تغذیه مناسب موها، در این مقاله به شما پرداخته خواهد شد. آماده‌اید؟ با دترلند همراه شوید تا از موهای بلند، رنگ‌شده و لایت شده‌تان در خانه بهتر مراقبت کنید.

 

مشاهده نمونه کار های رنگ و لایت مو در سالن زیبایی دترلند

 

ویژگی های رنگ و لایت مو؛ اصلا رنگ و لایت مو چیست؟

رنگ و لایت مو و مراقبت بعد از رنگ مو با محصولات مراقبت از مو

رنگ و لایت مو و مراقبت بعد از رنگ مو با محصولات مراقبت از مو

رنگ و لایت مو ترکیبی از دو فرآیند است که برای تغییر رنگ و استایل موها استفاده می‌شود.

رنگ مو: این فرآیند به معنای رنگ‌آمیزی موها با رنگ مخصوصی است. مواد رنگی مخصوصی برای این کار استفاده می‌شود. شما می‌توانید رنگ موهای خود را تغییر دهید تا رنگ موهای طبیعی‌تان را تغییر دهید یا رنگ‌های غیر طبیعی مانند آبی، قرمز و غیره را انتخاب کنید.

لایت مو: این فرآیند به معنای تغییر رنگ تعداد محدودی از موهای موهای سر به رنگی خفیف‌تر است. این افراد معمولاً می‌خواهند موهای خود را با رنگهای روشن‌تر یا ترکیبی از رنگها زیباتر کنند. لایت مو معمولاً با استفاده از مواد شیمیایی یا روش‌های خاص زیبایی انجام می‌شود. پس مراقبت بعد از رنگ مو در این زمینه می تواند کارساز باشد.

برای رزرو نوبت رنگ و لایت و هایلایت مو در بهترین سالن هایلایت میرداماد اینجا سری بزنید.

 

به طور کلی، این دو فرآیند برای تغییر ظاهر موهای شخص به کار می‌روند و به وسیله آرایشگران مو ماهر انجام می‌شوند.

 

مراقبت های بعد از رنگ و لایت موی بلند چیست؟!

مراقبت بعد از رنگ مو بلند و کوتاه، بسیار مهم است تا رنگ موها برای مدت طولانی حفظ شود و موها سالم و درخشان باقی بمانند. در ادامه، نکات مهمی را برای مراقبت از موهای رنگ‌شده و بلند ذکر می‌کنم:

1)استفاده از محصولات مراقبتی مناسب:

شامپو، بالم، و محصولات مراقبتی دیگری که برای موهای رنگ‌شده طراحی شده‌اند را انتخاب کنید. این محصولات معمولاً مواد مخصوصی دارند که به حفظ رنگ مو و تغذیه موها کمک می‌کنند.
بسیاری از برندهای معتبر آرایشی و بهداشتی شامپو و بالم‌های مراقبتی از رنگ مو تولید می‌کنند.
البته بهترین محصولات مراقبتی برای موهای بلند، رنگ‌شده و لایت شده به عنوان راه های مراقبت بعد از رنگ مو، ممکن است با توجه به نوع موها و نیازهای شما متغیر باشند.

2)شستشو با آب خنک:

روش صحیح شستشوی موهای رنگ شده

روش صحیح شستشوی موهای رنگ شده

موها را با آب خنک یا گرم آب ملافه کنید تا از از دست دادن رنگ موها جلوگیری شود. آب گرم می‌تواند باعث آکسیداسیون رنگ شود. این یکی از راحت ترین مراقبت بعد از رنگ مو است.

 

مرتبط با مطلبی که می خوانید: بهترین سالن هایلایت تهران را می شناسید؟

 

3)شستشو نادرست:

موها را نه بیش از حد و نه خیلی کم بشویید. شستشوی زیاد می‌تواند باعث از بین رفتن رنگ شود و شستشوی کم می‌تواند منجر به انباشتن مواد آلوده شود. این مورد نیز از ساده ترین و در دسترس ترین روش های مراقبت بعد از رنگ مو است.

4)محافظت از موها در برابر آفتاب:

اشعه مستقیم آفتاب میتوانند رنگ موها را متاثر کنند. از کلاه و محافظت کننده SPF استفاده کنید تا به رنگ موهایتان آسیبی نرسد.
برای محافظت از موهای بلند رنگ و لایت شده میتوانید از محصولات زیر استفاده کنید:

1)کلاه و کلاه های سر
2)محافظت های مویی با SPF
3)استفاده از محافظ های مرطوب کننده
4)استفاده از اسپری محافظ حرارتی

به علاوه، مطمئن شوید که موهایتان به موازات با محافظت از آفتاب نیز با مراقبت‌های مناسبی در خانه تقویت و ترمیم می‌شوند.

5)استفاده معتدل از حرارت:
اگر از ابزارهای گرم مانند حسگرهای مو یا سشوار استفاده می‌کنید، حرارت را به میزان کمتری تنظیم کنید و از محافظ حرارتی استفاده کنید تا از آسیب به موها جلوگیری کنید.

6)مراقبت از موها در خانه:
مراقبت‌های مویی در خانه به انوان یکی از پر استفاده ترین مراقبت بعد از رنگ مو مانند استفاده از ماسک‌های مویی تقویت‌کننده و نرم‌کننده را در فواصل زمانی منظم انجام دهید.

مراقبت از مو در خانه با ماسک موی مناسب موهای رنگ شده

مراقبت از مو در خانه با ماسک موی مناسب موهای رنگ شده

 

7)کوتاهی مرتب موها:
پوتاه کردن مرتب انتهای موها یا همان نوک گیری مو ها به عنوان یکی از روش های مراقبت بعد از رنگ مو، به کمک حفظ سلامت موها و جلوگیری از تقسیم شدن سرطان های مویی می‌آید.

8)توجه به تغذیه:
تغذیه مناسب باعث سلامتی بهتر موها می‌شود. مطمئن شوید که در رژیم غذایی‌تان مواد غذایی مورد نیاز برای سلامت موها مانند پروتئین، ویتامین ها و مواد معدنی دارید.

با رعایت این نکات، می‌توانید موهای رنگ‌شده و بلند خود را به درخشندگی و زیبایی بیشتری دست یابید و از طولانی‌ مدتی آنها لذت ببرید.

حتما حتما برای مراقبت بعد از رنگ مو به این موضوع توجه داشته باشید که اگر موهای بلندی دارید، حفاظت از موها در هنگام شب اهمیتی زیادی دارد؛

-در مراقبت های شبانه هم از محصولات مراقبتی استفاده کنید
-از محصولات حرارتی پرهیز کنید یا استفاده از آن را به حداقل برسانید
-از روغن های طبیعی استفاده کنید
-اگر موهای بلندی دارید حتما هنگام خواب از یک پارچه نرم مخصوص موهایتان استفاده کنید
تا از تعریق و سایش در خواب جلوگیری شود.

 

نکات مهم قبل از رنگ و مش مو با دکلره بدون آسیب به مو ها 

مراقبت بعد از رنگ مو برای موهای بلند و کوتاه

رنگ مو باید متناسب با بلندی و کوتاهی مو ها و رنگ پوست انتخاب شود. حتما شما با این چالش در انتخاب رنگ مو مناسب پوست سبزه یا پوست روشن روبرو شده اید. ما در مقاله انواع مدل کوتاهی مو تا سرشانه و مدل کوتاهی مو بابی به شما مدل های موی کوتاه تا سرشانه را معرفی کرده ایم. می توانید با خواندن آن به بهترین مدل کوتاهی مو و رنگ و هایلایت مو برای خود برسید.

علاوه بر موضوع فوق، یکی از موثر ترین روش های احیای موهای رنگ شده، اولاپلکس تراپی مو است. اولاپلکس تراپی مو برای موهایی استفاده می شود که پس از رنگ مو با دکلره، دچار آسیب زیادی شده باشند. همچنین افرادی که به نکات پیش مراقبتی اهمیت می دهند، می توانند پس از رنگ موی خود، خدمات اولاپلکس تراپی مو را نیز از آرایشگر خود بخواهند. همه این موارد در آرایشگاه بانوان دترلند انجام می شود.

اولاپلکس تراپی مو یکی از روش های مراقبت از موهای رنگ شده

اولاپلکس تراپی مو یکی از روش های مراقبت از موهای رنگ شده

 

این نکته ای که الان میخوام بگم خیلی مهمه، پس حتما تا آخر مقاله رو مطالعه کن دوست عزیزم.

چه نوع ماسک هایی برای مراقبت بعد از رنگ و لایت موی بلند خوب است؟!

 

برای مراقبت بعد از رنگ مو بلند، می‌توانید از ماسک‌های مراقبتی خاصی استفاده کنید که موهایتان را تغذیه کرده و رنگ آنها را حفظ کنند. در ادامه تعدادی از ماسک‌های موی مفید برای مراقبت پس از رنگ و لایت موی بلند آورده شده است:

1)ماسک مویی حاوی روغن های طبیعی:

ماسک‌هایی که حاوی روغن‌های طبیعی مانند روغن آرگان، روغن نارگیل، یا روغن جوجوبا هستند، موها را نرم کرده و از خشکی و تراکم جلوگیری می‌کنند و سبب مراقبت بعد از رنگ مو می شوند.

 

مرتبط با مطلبی که می خوانید: آمبره موهای کوتاه با لایت روشن در سالن زیبایی دترلند

2)ماسک مویی با پروتئین:

این ماسک‌ها حاوی پروتئین‌های مویی هستند که به تقویت موها و افزایش مقاومت در برابر آسیب‌های خارجی کمک می‌کنند.

ماسک مو مناسب موهای رنگ شده برای مراقبت بعد از رنگ مو

ماسک مو مناسب موهای رنگ شده برای مراقبت بعد از رنگ مو

 

3)ماسک مویی حاوی ویتامین ها:

ماسک‌هایی که حاوی ویتامین‌های مویی مانند ویتامین E و C هستند، به حفظ رنگ موها و جلوگیری از آکسیداسیون موها کمک می‌کنند.

4)ماسک مویی حاوی مواد آرایشی خنک کننده:

اگر موهایتان پس از لایت یا رنگ‌آمیزی داغ شده‌اند، ماسک‌های حاوی مواد آرایشی خنک‌کننده مانند آلوئه‌ورا یا مریم‌گلی را می‌توانید انتخاب کنید تا موهایتان را آرامش ببخشید. این ماسک مو یکی از بهترین روش های مراقبت بعد از رنگ مو است.

5)ماسک مویی مرمریز:

این نوع ماسک‌ها برای مراقبت از موهای آسیب دیده پس از رنگ و لایت بسیار مفید هستند. آنها می‌توانند موها را ترمیم کنند و به بازسازی ساقه مو کمک کنند.

توجه کنید که؛ قبل از استفاده از هر ماسک مویی برای مراقبت بعد از رنگ مو، بهتر است به توصیه‌های آرایشگر موی خود گوش کنید و محصولات مناسب برای نوع موی خود را انتخاب کنید. همچنین می‌توانید از ماسک‌ها در فواصل زمانی منظم برای مراقبت و تقویت موهایتان استفاده کنید. سعی کنید حداقل هر ماه یکبار از ماسک موهای مخصوص موهای رنگ و لایت شده استفاده کنید.

 

چه نوع شامپو هایی برای موهای رنگ و لایت شده‌ی بلند مناسب است؟!

شامپو مناسب موهای رنگ شده شامپو فری سولفات

شامپو مناسب موهای رنگ شده شامپو فری سولفات

 

برای مراقبت از موهای بلند، رنگ‌شده و لایت شده، می‌توانید از شامپو‌های خاصی که به حفظ رنگ موها و تغذیه موها کمک می‌کنند استفاده کنید. در انتخاب شامپو مناسب برای موهای رنگ و لایت شده به موارد زیر توجه کنید:

1)شامپوهای حاوی مواد حفاظتی از رنگ:

انتخاب شامپوهایی که حاوی مواد حفاظتی از رنگ مو مانند سولفات‌ها و پارابن‌ها نباشند. مواد آرایشی شامپو های حاوی سولفات می‌توانند رنگ مو را به طور سریع بردارند. بنابر این از شامپو های فری سولفات برای مراقبت بعد از رنگ مو استفاده کنید.

2)شامپو های مخصوص رنگ های خاص:

برخی از شامپوها به طور خاص برای رنگ‌های خاص مو مانند موهای آبی، قرمز یا بلوند طراحی شده‌اند. اگر رنگ موی خاصی دارید، می‌توانید از شامپو مخصوص به آن رنگ استفاده کنید.

3)شامپو حاوی مواد تغذیه دهنده:

شامپوهای حاوی مواد تغذیه‌دهنده مانند روغن‌های طبیعی (مثل روغن آرگان یا روغن نارگیل) و پروتئین‌ها (مانند کراتین) به تقویت موها و حفظ سلامت آنها کمک میکنند.

4)شامپوهایی با PH متعادل:

شامپو هایی با PH متعادل جهت مراقبت بعد از رنگ مو، به حفظ تعادل اسیدیته موها کمک کرده و از آسیب های احتمالی به موها جلوگیری می‌کنند.

5)شامپو های مرطوب کننده:

موهای بلند به مرطوبیت بیشتر نیاز دارند. بنابراین، انتخاب شامپوهای مرطوب‌کننده که به حفظ رطوبت موها کمک می‌کنند، مفید است.

6)شامپو حاوی ویتامین ها و آنتی اکسیدان ها:

ویتامین‌ها مانند ویتامین E و C به حفظ رنگ موها و جلوگیری از آکسیداسیون موها کمک می‌کنند. آنتی‌اکسیدان‌ها نیز موها را از خرابی‌های احتمالی محافظت می‌کنند.

دوستان عزیزم؛قبل از خرید شامپو به برچسب محصول دقت کنید و مطمئن شوید که شامپو انتخابی به نیازهای موی خود، مانند رنگ و نوع مویتان، مناسب است. همچنین، بهتر است از محصولات معتبر و توصیه شده توسط آرایشگر مویتان استفاده کنید.

دوره آموزش رنگ و مش مو در آموزشگاه آرایشگری دترلند با ارائه مدرک فنی حرفه ای و بین المللی

سخن پایانی

در نتیجه‌، مراقبت بعد از رنگ مو و موی لایت شده می‌تواند فرآیندی پیچیده باشد و وابسته به عوامل متعددی باشد. این عوامل شامل نوع رنگ مو، نوع موی شما، ترجیحات شما و شرایط محیطی می‌شوند. به عنوان یک معیار کلی، بسیاری از افراد هر 4 تا 6 هفته یک بار رنگ و لایت موهای خود را تکرار می‌کنند.

با این حال، بهترین راه برای تصمیم‌گیری در مورد تکرار رنگ و لایت مو، مشورت با آرایشگر مو یا طراح مویی شماست. آنها می‌توانند مواردی مانند نوع مو، رنگ مورد استفاده، وضعیت موی شما و ترجیحات شما را در نظر بگیرند و به شما راهنمایی دقیق‌تری برای تکرار رنگ موها بدهند. مهمترین نکته این است که به مراقبت منظم و استفاده از محصولات مراقبتی مناسب برای موهایتان توجه کنید تا سلامت و زیبایی موهایتان را حفظ کنید.
خب بالاخره به اخر مقاله رسیدیم، امیدوارم که از مطالب لذت کافی رو برده باشید و به جواب سوال هاتون درمورد مراقبت های بعد از رنگ و لایت مو رسیده باشید، فراموش نکنید مارو در اینستاگرام دنبال کنید؛ اوقات به کام.

ارسال نظر

شما اجازه ثبت نام ندارید

Reset Password