آدرس : تهران،میرداماد،پلاک 6

تلفن : 22909846-021

روش های مراقبت از موی دکلره شده

دکلره چیست

دکلره یک کلمه فرانسوی به معنای بی‌رنگ کردن مو است و زمانی انجام می‌شود که بخواهید موهای خود را بیشتر از چهار درجه روشن کنید اما دکلره کردن، آسیب‌هایی برای مو دارد که در ادامه می‌خوانید و روش های مراقبت از موی دکلره شده را متوجه خواهید شد .

دکلره به معنای از بین بردن رنگ مو و روشن کردن آن است برای اینکه بتوانید رنگ‌های روشن‌تر را روی موهای خود امتحان کنید. برای دکلره کردن مو از مواد شیمیایی متعددی از جمله هیدروژن پراکسید و محصولات مختلف دکلره استفاده می‌شود. این مواد، مثل هر ماده شمیایی دیگر، می‌توانند آسیب‌های زیادی برای بافت طبیعی مو و حتی پوست سر داشته باشند. گرچه تغییر رنگ موها آن هم با رنگ‌هایی متفاوت و کاملا روشن‌تر از موی طبیعی، می‌تواند جذاب باشد ولی این کار، آسیب‌ها و ضررهایی هم برای مو دارد که در ادامه به چند مورد از آن اشاره می‌کنیم. در این مقاله قصد داریم به آسیب های دکلره برای مو و روش های مراقبت از موی دکلره شده بپردازیم.

آسیب های دکلره برای مو

آسیب زدن به پوست سر

قبل از اینکه سراغ آسیب‌های دکلره برای مو برویم در مورد آسیبی که برای پوست سر دارد صحبت می‌کنیم. دکلره کردن مو بیشتر از یکی دو ساعت طول نمی‌کشد ولی همین مدت کوتاه کافی است که مواد شیمیایی که با پوست سر تماس پیدا می‌کنند باعث ایجاد انواع آسیب‌ها و التهابات در پوست شوند. مواد و محصولات دکلره، مواد شیمیایی بسیار قوی هستند به همین دلیل موقع استفاده از آنها روی پوست سر، احتمال سوزش و سوختگی و التهاب وجود دارد. اگر در حین انجام دکلره پوست سر شما می‌سوزد یا خارش زیادی دارد، فورا سرتان را بشویید و از ادامه دادن کار صرف نظر کنید.

خشک شدن مو

یکی از مهم‌ترین و رایج‌ترین آسیب‌های دکلره برای مو این است که مو را بسیار خشک می‌کند. خشک شدن مو به خاطر فرایند اکسیداسیون است که در زمان دکلره روی مو انجام می‌شود. اگر قصد دارید موهای خود را دکلره کنید اطمینان حاصل کنید که حتما یک مدت طولانی به موهای خودتان استراحت داده‌اید و آنها را تقویت کرده‌اید. اگر خودتان هم به شکل طبیعی موهای خشک دارید، حتما قبل از دکلره باید با شیوه‌های مختلف از خشکی مو بکاهید. مثلا با استفاده از ماسک‌های مخصوص یا هر روش دیگری که به بهبود شرایط موهای شما کمک می‌کند. به کمک مراقبت از موی دکلره شده خشک شدن مو هایتان را برطرف نمایید .

خشک شدن مو بر اثر دکلره مشکلی نیست که به راحتی از آن صرف نظر کنید. خشکی مو می‌تواند خودش به تنهایی عامل بسیاری از مشکلات دیگر باشد. مهم‌ترین مشکلی که بعد از خشکی به دنبال خواهد آمد، موخوره است. عامل اصلی ایجاد موخوره، خشکی بیش از اندازه مو است. به خصوص خشکی ناشی از دکلره که به راحتی ترمیم نمی‌شود. 

آسیب‌پذیری بیشتر

غیر از آسیب‌هایی که خود دکلره برای مو دارد، این فرایند در مجموع باعث آسیب‌پذیرتر شدن موهایتان می‌شود. بعد از دکلره، موها به مراقبت‌های بسیار بیشتری نیاز دارند. احتمال خرد شدن، موخوره، گره خودن و ریزش آنها بیشتر می‌شود. بافت طبیعی مو از بین می‌رود و موها ظاهری خشن و ناخوشایند پیدا می‌کنند. البته اگر دکلره با روش صحیح و توسط فرد متخصص انجام شود و از بهترین مواد و محصولات برای آن استفاده کنید، احتمال آسیب به مو در این روش کمتر می‌شود ولی در مجموع باید در نظر داشته باشید که موی دکلره شده به مراقبت‌های بیشتری نیاز دارد.

نیاز به مراقبت بیشتر

موی دکلره ضعیف می‌شود و ساختار قوی قبلی خود را از دست می‌دهد. برای اینکه دوباره قدرت و استحکام قبلی را پیدا کند و رطوبت آن بازیابی شود، باید بیشتر از موی عادی مراقب آن باشید. بعد از دکلره کردن موها باید یک روتین مراقبتی دقیق برای مو داشته باشید و آن را پشت گوش نیاندازید. مرتب به موهای خود رسیدگی کنید، از محصولات حفاظتی و مراقبتی مو هر روز استفاده کنید و با موهای خود مهربان‌تر رفتار کنید.

وز شدن مو

غیر از خشکی مو یکی دیگر از مشکلات رایج موها بعد از دکلره، وز شدن موها است. بعد از دکلره ساختار صاف و سالم موها آسیب می‌بیند و موهایتان ممکن است وز شود. وز شدن مو باعث گره خوردن بیشتر آن می‌شود. هر چقدر موهای شما بیشتر گره بخورند مراقبت از آنها سخت‌تر می‌شود. برای شانه کردن مو عذاب می‌کشید و با هر بار شانه کردن، کلی از موهای خود را از دست می‌دهید.

مراقبت های مو بعد از دکلره

با وجود همه این آسیب‌ها اگر تصمیم گرفتید که موهایتان را دکلره کنید باید مراقبت از مو را بیشتر جدی بگیرید. در ادامه نکته‌هایی را عنوان می‌کنیم که با رعایت آنها می‌توانید از موهای دکلره شده مراقبت کنید تا آسیب کمتری ببینند.

استفاده نکردن از وسایل حالت دهنده گرمایی

اگر از آن دسته افرادی هستید که اتو مو را هر روز در دست دارند و موهای خود را صاف می‌کنند، بعد از دکلره باید تغییر رویه بدهید. دکلره به تنهایی باعث خشک شدن بیش از اندازه موها می‌شود. نباید با استفاده از وسایل حالت‌دهنده مو که با گرمای زیاد کار می‌کنند، دوباره آسیب بیشتری به مو بزنید. چند مدل مو یاد بگیرید که برای درست کردن آن نیازی به این وسایل نباشد. بعد از حمام اجازه دهید که موها در معرض هوای آزاد خشک شوند. تا جایی که امکان دارد از این وسایل حرارتی حالت‌دهنده مو استفاده نکنید.

زیاده‌ روی نکردن در شست و شوی مو

اگر در شستن موها زیاده روی کنید باعث خشک‌تر شدن موهایتان می‌شوید. علاوه بر این، شست‌وشوی زیاد باعث می‌شود که بیشتر از قبل به سشوار و سایر حالت‌دهنده‌ها نیاز پیدا کنید.

استفاده از محصولات تقویتی و مراقبتی مو

این مورد یکی از چیزهایی است که همیشه باید در نظر داشته باشید ولی وقتی موهای خود را دکلره می‌کنید، اهمیت آن چند برابر می‌شود. هر هفته از ماسک‌های باکیفیت برای موهای خود استفاده کنید. اگر طرفدار محصولات طبیعی هستید، به جای ماسک می‌توانید روغن‌های گیاهی و عصاره‌ها را امتحان کنید. با روغن‌تراپی و استفاده از محصولات مراقبتی مو، میزان آسیب‌های دکلره را کاهش می‌دهید. ضمنا استفاده از این مواد و محصولات، احتمال ایجاد موخوره را نیز کاهش می‌دهد.

احیای مو به کمک روش نانو گلوبال مو

در سالن زیبایی دترلند همه خدمات احیا و درمان مو به شما ارائه می گردد . از جمله خدمات با کیفیت و ماندگار در احیای مو ، روش نانو گلوبال مو می باشد . به کمک این روش مشکلات مو های شما رفع می گردد . برای اطلاعات بیشتر مقاله مربوط به نانوگلوبال مو و مزایای آن را مطالعه نمایید . برای رزرو نوبت احیای مو به وسیله نانو گلوبال مو ، اینجا کلیک کنید .

منبع: healthline

ارسال نظر

شما اجازه ثبت نام ندارید

Reset Password