آدرس : تهران،میرداماد،پلاک 6

تلفن : 22909846-021

۱۱ ترفند برای درمان موی وز

موی وز و خشک

آیا موهای وز دارید و نگهداری موهایتان برای شما عذاب آور شده است. آیا موهایتان صافی و براقیت خود را از دست داده اند و با هیچ روشی حالت نمی گیرند. اگر از خشک بودن بیش از حد و گره های زیاد در موهایتان خسته شده اید. اگر استفاده از درمان های خانگی برای درمان موی وز شما را نا امید کرده، در این مقاله با ما همراه باشید. ما در این مقاله قصد داریم ۱۱ ترفند برای درمان موی وز بپردازیم.

چرا موهای ما وز می شوند؟

قبل از صحبت درباره ترفند های مهار کردن موهای وز، بهتر است کمی درباره علت وز شدن موها توضیح دهیم. مهم ترین عامل برای ایجاد موهای وز، کمبود و یا نبود رطوبت در رشته های مو می باشد. زمانی که موها خشک باشند، در واقع تمایل به جذب رطوبت از هوا و محیط اطرافشان دارند. بنابراین وقتی این موها در محیط های مرطوب قرار می گیرند وز آنها بیشتر می شود و با کوچکترین رطوبتی به هوا می پرند. اما جای نگرانی نیست، ترفندهای موجود در این مقاله به شما کمک می کند که تا حد زیادی از وز شدن موها جلوگیری کنید. همچنین در موارد شدیدتر می توانید از روش های صافی و احیای مو، کراتینه نانوگلوبال، بوتاکس مو و یا اولاپکس تراپی کمک بگیرید.

ترفندهای درمان موی وز

۱- از شامپوهای بدون سولفات استفاده کنید

درمان موی وز با محصولات مراقبتی

استفاده نکردن از شامپوهای حاوی سولفات برای کسانی که موهای وز دارند، نکته بسیار مهمی است. شامپوهای سولفات دار رشته های موی شما را دهیتراته و خشک می کنند. این شامپوها باعث می شوند حالت وز بودن مو بیشتر نمایان شود. علاوه بر فرمول های فاقد سولفات، توصیه می شود از شامپوهای حاوی گلیسیرین استفاده کنید. گلیسیرین با نفوذ به موها باعث می شود موی شما به خوبی آب رسانی شود و ظاهر بسیار بهتری بگیرد. همچنین گلیسیرین رطوبت هوا را به خود جذب می کند و باعث می شود یک پوشش محافظ در اطراف بیرون مو ایجاد شود و رطوبت را از این طریق حفظ می کند. شامپوهایی که باید برای موهای وز استفاده کنید معمولا با این جملات مشخص می شوند: “anti-frizz”، “shine”، “straighten”

۲- از ماسک های نرم کننده عمیق مو استفاده کنید

برای افزایش آبرسانی به موهای وز، بهتر است حداقل هفته ای یک بار از ماسک های نرم کننده عمیق مو استفاده کنید. این ماسک ها نه تنها رطوبت موهای شما را تامین می کنند بلکه باعث محافظت از موها در برابر وسایل حرارتی می شوند. استفاده از اتوی مو، سشوار و دیگر وسایل حرارتی حالت دهنده مو، باعث افزایش وز موها می شوند.

۳- از حوله برای خشک کردن موها استفاده نکنید

حوله برای خشک کردن برای درمان موی وز

یکی از اشتباهات بزرگی که می توانید در برخورد با موهای وز مرتکب شوید این است که بعد از حمام موها را با حوله خشک کنید. موهای شما هنگام خیس بودن در آسیب پذیر ترین حالت خود قرار دارد. استفاده از حوله باعث ایجاد اصطکاک بین سطح حوله و موها می شود. پارچه هایی که در طراحی حوله ها استفاده می شوند، جذب حداکثر رطوبت را به همراه دارند. این مساله باعث از بین رفتن رطوبت کمی که در موهای وز وجود دارد خواهد شد. پس با خشک نکردن موها با حوله، از آسیب پذیری بیشتر موهایتان جلوگیری کنید.

۴- برای درمان موی وز از سرهای مخصوص پخش کننده حرارت استفاده کنید

سشوار پخش کننده حرارت برای درمان موی وز

سعی کنید هنگام خشک کردن موهایتان با سشوار، از سرهای مخصوص پخش کننده باد سشوار و حرارت استفاده کنید. گرمای مستقیم باد سشوار و هوای پر فشاری که از آن خارج می شود باعث آسیب زدن به رشته های مو می شود. پس حتی الامکان سشوار را به موهای خود نزدیک نکنید و هنگام استفاده، دست خود را دور نگه دارید.

۵- برای درمان موی وز از بالش ابریشمی استفاده کنید

استفاده از بالش های ابریشمی یک روش بسیار عالی برای جلوگیری از وز شدن موهاست. بالش های کتان و نخی دقیقا مانند حوله ها عمل می کنند. این بالش ها با سطح مو اصطکاک ایجاد کرده و رطوبت موها را به خود جذب می کنند. الیاف بالش های ابریشمی بسیار نرم تر هستند و به شما در حفظ رطوبت موها کمک می کنند. این بالش ها میزان اصطکاک و آسیب ها را به شکل قابل توجهی کاهش می دهند.

۶- برای درمان موی وز از اسپری های مو استفاده نکنید

استفاده نکردن از اسپری برای درمان موی وز

شاید شما هم وسوسه شوید که قبل از مهمانی ها یا مراسم های مهم از اسپری های حالت دهنده مو برای خوش فرم شدن موهایتان استفاده کنید. اما واقعیت این است که استفاده از این اسپری ها باعث آسیب بیشتر به موهای وز خواهد شد. اغلب این اسپری ها حاوی الکل هستند. الکل ها باعث خشک شدن بیشتر مو می شوند و کوتیکول های مو را متورم می کنند. همیشه به خاطر داشته باشید که باید از مواد فاقد الکل برای موهای وز استفاده کنید.

۷- نوک موها را هرچند وقت یک بار کوتاه کنید

دو شاخه شدن نوک موها یا شکستگی انتهای آنها می تواند یکی از عوامل  ناخواسته زمینه ساز برای وز شدن بیشتر موها باشد. به همین دلیل بهتر است هر هشت هفته یک بار حتما نوک موها را کوتاه کنید تا قسمت های آسیب دیده پایین مو از بین بروند. این کار باعث می شود پتانسیل وز شدن موهای شما کاهش پیدا کند. همچنین کوتاه کردن به موقع موها باعث می شود ظاهر آنها صاف و سالم به نظر برسد.

۸- برای درمان موی وز گره های مویتان را با دست باز نکنید

باز گردن گره مو با شانه برای درمان موی وز

معمولا موهای وز و خشن، پز از گره های مختلف هستند. شانه کردن این موها زمان و انرژی زیادی می طلبد. اگر گره های خیلی سخت در موهای خود دارید سعی کنید حتی الامکان از یک برس ریمل تمیز و یا برس های کوچک شبیه آن استفاده کنید. برای کمک به باز کردن گره ها، می توانید از روغن های مخصوص مو و یا اسپری های فاقد الکل کمک بگیرید. به این صورت که ابتدا روغن مو یا اسپری را روی قسمت گره دار بزنید و سپس به آرامی با برس گره ها را باز کنید. به خاطر داشته باشید که باز کردن گره های مو با دست باعث ایجاد اصطکاک بین موها و وز شدن بیشتر مو می شود.

۹- برای درمان موی وز از لمس کردن بیش از حد موهایتان خودداری کنید

دست نزدن زیاد به مو برای درمان موی وز

ممکن است در ابتدای امر این کار برای شما سخت باشد. اما خوب است بدانید که هرچه انگشتان خود را بیشتر بین موها بکشید و یا موها را شانه کنید، اصطکاک بیشتری در موها ایجاد می شود. اگر عادت دارید که در طول روز زیاد با موهایتان بازی کنید بهتر است آنها را پشت سر ببندید و یا از روش بافتن موها استفاده کنید. همچنین می توانید از لوازم نگه دارنده مو مثل کلیپس، هدبند یا گیره مو برای جلوگیری از دست زدن به موها استفاده کنید.

۱۰- برای درمان موی وز درصد بیشتری از موهایتان را در مجاورت هوا خشک کنید

اگرچه ابزارهای حرارتی باعث زودتر خشک شدن موها می شوند اما این ابزارها در واقع کوتیکول های مو را از بین می برند. رشته های صاف و نازک مو در اثر حرارت دیدن، رطوبت خود را از دست می دهند. بنابراین در استفاده از این ابزارها زیاده روی نکنید. بهتر است اجازه دهید درصد زیادی از موهایتان در مجاورت هوا خشک شوند. اگر ناچار به استفاده از سشوار شدید، حتما در دمای پایین از آن استفاده کنید و آن را نسبت به موهایتان دور نگه دارید. این کار از آسیب بیشتر به موهای وز جلوگیری می کند.

۱۱- با موهایتان کنار بیایید

درمان موی وز و دوست داشتن موهایتان

اگرچه بهتر است که تمام روش های بالا را جدی بگیرید و برای خوش فرم تر شدن موهایتان استفاده کنید. اما با بافت مو و سبک طبیعی موهایتان مبارزه نکنید. موهایتان را با آغوش باز بپذیرید. مطمئن باشید علی رغم انجام تمام این کارها، زمان هایی هست که با توجه به شرایط بد آب و هوایی یا عوامل دیگر، موهایتان به هر حال مقداری وز خواهد داشت. پس استرس نداشته باشید و سعی کنید با موهایتان کنار بیایید.

منبع: functionofbeauty

ارسال نظر

شما اجازه ثبت نام ندارید

Reset Password