آدرس : تهران،میرداماد،پلاک 6

تلفن : 22909846-021

مقایسه کراتینه و ریباندینگ مو | درک جامع مفهوم ریباندینگ مو

مزایای ریباندینگ مو

ریباندینگ مو و درمان کراتینه مو دو مورد از محبوب ترین درمان های مو هستند که امروزه توسط سالن ها ارائه می شود. در این مقاله به مقایسه کراتینه و ریباندینگ مو می پردازیم.

آیا می دانید هدف از کراتینه و ریباندینگ مو چیست؟

هدف هر دو درمان صاف کردن و درمان موخوره و حالت دهی به موها است، اما در روش های مورد استفاده و نتایج به دست آمده متفاوت هستند. در این مقاله به فواید<< ریباندینگ مو>> و همچنین تفاوت این دو درمان می پردازیم.

از طرفی توضیحات کاملی را در باره هر کدام از درمان ها خدمت شما عزیزان ارائه خواهیم داد. دانستن فلسفه و تفکر پشت هر کدام از این درمان ها میتواند شما را در انتخاب صحیح یاری کند.

مفهوم کلی کراتینه مو و ریباندینگ مو…

درمان <<کراتینه مو>> یک درمان نیمه دائمی صاف کننده و حالت دهنده مو است که از محلول پروتئین کراتین برای پوشاندن تارهای مو استفاده می کند. محلول روی موها اعمال می شود و سپس با حرارت بسته می شود. در نتیجه، موهایی صاف و براق خواهیم داشت که قابل کنترل تر و بدون وز است. درمان کراتینه مو به طور معمول بین سه تا شش ماه بسته به نوع مو و سبک زندگی انجام می شود.

از طرف دیگر <<ریباندینگ مو>> یک درمان دائمی صاف کردن مو است که از مواد شیمیایی برای شکستن و تغییر شکل پیوندهای مو استفاده می کند. این فرآیند شامل استفاده از یک شل کننده شیمیایی روی مو است که سپس با یک محلول خنثی کننده، خنثی می شود. سپس موها را نرم می کنند تا صاف شوند. ریباندینگ مو بسته به نوع مو می تواند تا یک سال یا بیشتر طول بکشد.

ریباندینگ مو

ریباندینگ مو

 

فواید و مزایای ریباندینگ مو

  1. موهای صاف و ابریشمی: یکی از بزرگترین مزایای ریباندینگ مو این است که موهای صاف و ابریشمی ایجاد می کند که بدون موخوره بوده و حالت دهی آن آسان تر است. این درمان به ویژه برای افرادی که موهای مجعد، موج دار یا وز دارند و حالت دادن به آنها دشوار است بسیار مفید است.
  2. نتایج طولانی مدت: ریباندینگ مو یک درمان دائمی است، بنابراین نتایج می تواند یک سال یا بیشتر باقی بماند. این یک گزینه عالی برای افرادی است که می‌خواهند موهایی صاف و ماندگار داشته باشند بدون اینکه نیازی به درمان های مکرر داشته باشند.
  3. دوام و طول عمر بیشتر: از آنجایی که ریباندینگ مو باعث ایجاد موهای صاف می شود، طول عمر آن بیشتر است. و نیازی به حالت دادن هر روز به موها با ابزارهای حرارتی نیست و موها کمتر در معرض وز شدن هستند و حالت دهی آنها را آسان‌تر می‌کند.
  4. مدل موی همه کاره: با موهای حالت پذیر ، گزینش مدل های مو بی پایان است. از موهای براق و صاف گرفته تا مو هایی با موج های درخشان،از امکانات بی پایان این درمان هستند.
  5. بهبود سلامت مو: این روش درمان همچنین می تواند سلامت کلی مو را بهبود بخشد. با شکستن و تغییر شکل پیوندهای مو، آنها صاف‌تر، قوی‌تر و انعطاف‌پذیرتر می‌شوند که در طولانی‌مدت می‌تواند به موهای سالم‌تر و درخشان‌تر منجر شود.

تاریخچه کراتینه مو و ریباندینگ مو

کراتینه مو و ریباندینگ مو دو درمان محبوب مو هستند. که چندین دهه است که وجود دارند. هر دو روش درمانی در طول زمان تکامل یافته اند، و امروزه، طیف وسیعی از مزایا را برای کسانی که به دنبال بهبود ظاهر و مدیریت موهای خود هستند، ارائه می دهند. در این مقاله نگاهی به تاریخچه کراتینه و ریباندینگ مو می اندازیم. و به فواید ریباندینگ مو می پردازیم.

تاریخچه درمان کراتینه مو:

مفهوم استفاده از <<کراتین>> برای درمان مو به دهه 1990 برمی گردد. در آن زمان درمان های کراتینه مو به عنوان یک محلول نیمه دائمی برای موهای وز و بی نظم معرفی شد. درمان شامل استفاده از محلول پروتئین کراتین روی مو و مهر و موم کردن آن با حرارت است. با گذشت زمان، این درمان تکامل یافته است. و امروزه، درمان‌های کراتینه مو در طیف وسیعی از فرمول‌ها و نقاط قوت موجود است. که آن را به گزینه‌ای محبوب برای افرادی تبدیل می‌کند. که به دنبال موهای صاف و براق هستند.

تاریخچه ریباندینگ مو:

ریباندینگ مو برای مدت طولانی تری وجود داشته است و به دهه 1980 باز می گردد. این درمان به عنوان یک راه حل دائمی برای موهای مجعد، موج دار یا وز معرفی شد. این فرآیند شامل استفاده از مواد شیمیایی برای شکستن و تغییر شکل پیوندهای مو، ایجاد موهای صاف و ابریشمی است. که قابل کنترل تر و بدون وز هستند. با گذشت سالها، ریباندینگ مو به طور فزاینده ای محبوب شده است و امروزه یکی از پرطرفدارترین درمان های مو برای کسانی است که به دنبال موهای صاف هستند.

درست یا غلط…؟

برخی بر این باور هستند که ریباندینگ مو میتواند به مو ها آسیب برساند. در حالی که در اشتباه هستند. چرا که این درمان نه تنها آسیبی به مو ها نمیزند ، بلکه به آنها اجازه تغذیه ویتامین های مفید را نیز می دهد. از این رو با تکامل یافتن این روش درمان دیگر شاهد موخوره و وز بودن مو نخواهیم بود.

به طور کلی افرادی که این درمان را انتخاب میکنند از نتایج آن پیشمان نخواهند شد. بلکه از مزایای آن خرسند می شوند و این روش درمان را به دوستان خود نیز پیشنهاد می دهند.

جمع بندی نهایی

درپایان، ریباندینگ مو و درمان‌های کراتینه مو هر دو گزینه‌های محبوبی برای افرادی هستند که به دنبال بهبود ظاهر و قابلیت حالت پذیری موهای خود هستند. در حالی که هر دو روش مزایا و معایب خود را دارند، ریباندینگ مو طیف وسیعی از فواید از جمله موهای صاف و ابریشمی، نتایج طولانی مدت ، مدل موی همه کاره و بهبود سلامت مو را ارائه می دهد. اگر به فکر درمان مو هستید، مهم است که گزینه ها را بسنجید و بهترین گزینه را انتخاب کنید. که متناسب با نیازها و سبک زندگی شما باشد. اگر به دنبال آموزش این رشته پولساز هستید ، می توانید سرفصل های آموزش ریباندینگ و احیای مو را ببینید .

ارسال نظر

شما اجازه ثبت نام ندارید

Reset Password